dimarts, 1 de gener del 2008

Argelino, servidor de dos amos




Puede que la vida sea un viaje, un tránsito.
Una patera llena de seres humanos, en el mar, a merced de las olas.
Puede que todos seamos iguales y que el final, para todos, sea la muerte.
Puede que lo importante sea disfrutar del viaje, ligero de equipaje.
Y puede que en esta patera todos busquemos la felicidad.
Sólo las relaciones de dominación entre los seres humanos amargan el viaje.
Y el hambre.
La comedia Argelino, servidor de dos amos se basa en esta tragedia.
La lucha de clases, la lucha de sexos, la lucha por encontrar trabajo, por encontrar pareja, por encontrar comida, por sobrevivir...¿Actualidad? Puede que la tenga.
Puede usted mirar el periódico de hoy.

Andrés Lima

Me urge.
Me urge un país mejor. Me urge un país que mire con profunda indignación cada paliza, cada violación, cada abuso, cada asesinato. Me urge un país que deje de mirar con indolencia el dolor ajeno.

Cecilia Lavalle

Impressionant treball escènic i actoral junt a un contingut d'una contundència abrumadora. Et quedes atònit, et sents part d'un sistema en el que no creus, et mostren la injustícia que saps que és realitat a casa nostra, i la imminència de la lluita de classes en un text escrit al segle XVIII. Més que la lluita de classes, la lluita per la supervivència...
Teatre social, teatre recomanable per a ments inquietes, i que li posen un 0 a l'art de pura evasió.
La companyia és Animalarios, formada entre altres per Guillermo Toledo, Alberto Sanjuán (l'adaptació del text de Goldoni és d'ell) i Alberto Jiménez (el pare de l'amic de "El bola"). Els que cridaren ben fort No a la guerra d'Irak.
Un aplaudiment ben fort i a seguir-los de prop!!!!!!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

0 comentaris

Anònim ha dit...

No sé què significa això de 0 comentaris, però crec que sempre estes coses són prou interessants i valen la pena, simplement perque canvien els conceptes de la vida estable que portem. M'alegre la recomanació, ger. T'E

Anònim ha dit...

Lo de o comentaris era una broma interna.La obra es una pasada,dos horas y media de disfrute-sufrimiento difícil de catalogar.Si viene aq Valencia,habrá que recomendarla de nuevo.Besets,Hel,besets ger.