dissabte, 22 de març del 2008

Lo raro es vivir. Carmen Martin Gaite

"Desde que elmundo es mundo, vivir y morir vienen siendo la cara y la cruz de la misma moneda echada al aire, pero si sale cara es todavía más absurdo. Para mí, si quieren que les diga la verdad, lo raro es vivir"
"Me ha pasado más de media vida diciéndoles a mis padres cosas que no tenían que ver con las que hubiera querido decirles, educando mi voz para que se acoplase a una traición que fue dejando de serlo a medida que se debilitaba la voluntad, cediendo a los pactos de disimulo y medias verdades..."
"A veces pienso-reflexioné en voz alta- que se miente por incapacidad de pedir a gritos que los demàs te acepten como eres. Cuando te resistes a confesar el desamparo de tu vida, ya te estàs disfrazando de otra cosa, le coges el tranquillo al invento y de ahí en adelante es puro extravío, no paras de dar tumbos con la careta puesta, alejándote del camino que podría llevarte a saber quién eres"

En les novel·les de Martin Gaite no passa pràcticament res. No hi ha una gran història formada per successos que t'atrauen...En les novel·les de Martin Gaite no passen quasi esdeveniments: un parell de converses, una sèrie d'accions quotidianes...En les novel·les de Martin Gaite no passa res...i PASSEN TANTES COSES!
Reflexiona i reflexiona, el personatges han d'enfrontar-se amb ells mateixos, han de mirar el que hi ha dins, i dins hi ha tantes coses bullint!
Gran recomanació!!!. També "Nuvosidad variable" .
Lectura intensíssima de Pasqua!!!

1 comentari:

elisabet ha dit...

Pel que he pogut comprovar, quan llegeixes uns quants llibres de la Carmen Martín-Gaite sempre n'hi ha un que se't fa teu. No es pot evitar, aquest llibre es converteix en una part de tu inseparable. A mi em va colpir "Nubosidad variable" des del primer cop que el vaig llegir, l'any 98. Quin és el teu??? El proper que et deixaré és "Los parentescos". Imprescindible. Muaca!